Hoe verwijder ik valblad en bloesem uit split?

Afgelopen voorjaar heb ik split in een gedeelte van mijn tuin laten leggen. Toen ik van tevoren vroeg hoe ik daar rommeltjes uit kan verwijderen zei de hovenier dat dat kon dmv harken. Inmiddels is er al best wat blad en bloesem uit de bomen langs de weg gewaaid, en dit ligt ook tussen het split. Harken helpt niet om het blad eruit te krijgen. Het is alsof het split daarvoor te ruw is.
Nu is het relatief weinig blad in vergelijking met wat er in de herfst van de bomen af komt, maar ook nu al ziet het er rommelig uit.
Iemand tips? Ik hoor dat je met een bladzuiger ook het split opzuigt en met een blazer wegblaast.... (ik heb een filtering van 8-16mm split)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
16.8K

Antwoorden (1)

De bladzuiger werkt goed. De split blijft wel liggen. Ik had hetzelfde probleem, maar met de bladzuiger was alles zo opgeruimd.
De bladzuiger werkt beter dan de bladblazer. Met de blazer blaas je het blad vaster in de split.