Wat is dit voor spin en is hij gevaarlijk?

In onze tuin, in de hortensia zit deze spin. Hij heeft een web gebouwd als een soort afdak, tunnel en zit hieronder met een grote witte zak (eitjes).
Kan iemand vertellen hoe hij heet en of hij gevaarlijk is?
Helaas geen duidelijkere foto, ik durf niet in de buurt te komen...

Toegevoegd na 1 dag:
Ff een extrafoto. Hopelijk iets duidelijker.
Zit die witte zak vol eitjes. Misschien die maar verwijderen, 1 is meer dan genoeg.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Erna55
8 jaar geleden
Durf je te kijken of hij dwarse strepen op zul rug heeft ?
Erna55
8 jaar geleden
De tweede foto geeft uitsluitsel.
Goed dat je die gemaakt hebt !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe meer spinnen in je tuin, hoe minder muggen! ik zou alle eitjes lekker laten uitkomen.

Het beste antwoord

Op foto 2 lijkt hij op een kraambedspin.
" grote, slanke , lichte of donker gekleurde spin met naar achteren toe sterk versmald achterlijf met variabele, onduidelijke tekening.
Algemeen voorkomend.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik heb een foto gevonden bij :
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kraamwebspinnen

Toegevoegd na 29 minuten:
De kraambedspin is alleen gevaarlijk voor insekten die hij eet.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de foto is onmogelijk te zien om welk soort spin het gaat maar als je in Nederland woont kan ik je zo wel verzekeren dat het geen voor mensen gevaarlijke spin is. Die komen in Nederland in het geheel niet voor.