welke struik is dit met rose bloesem in de lente?

De takken zijn wat hard en taai.
In de bloei toont hij wat fuchsia-achtige bloesem, in paars rose kleurnuances.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is de struik kamperfoelie, die in het voorjaar al zeer vroeg in zijn blad komt en niet veel later ook in bloei De bloemen geuren lekker en lijken wel wat op die van de fuchsia. De kleur van de bloempjes verlopen als ze bijna uitgebloeid zijn

Ik denk dat een Leptodermis is, ik kan voor mezelf alleen hopen dat het niet Leptodermis Summer Stars is, want die heb ik zelf net gekocht en als ik de afmetingen van je struik zie schrik ik me rot, op het kaartje stond dat mijn variant slechts een halve meter hoog zou worden ;) Ik weet niet of het plaatsen van een plaatje wil lukken anders moet je even via google afbeeldingen zoeken of je de bloemen herkent, het is een soort roze, lila of paars trompetje Toegevoegd na 1 minuut: Als het hem is heb je mogelijk Leptodermis oblonga trouwens Toegevoegd na 4 minuten: https://www.google.nl/search?q=leptodermis&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIlKr-wdmMxgIVIyHbCh2SCwAe&biw=1472&bih=697#tbm=isch&q=leptodermis+oblonga

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100