Kan de hitte en de zonnestraling van vorige week vrijdag gezorgd hebben voor bruine vlekken op bladeren van tuinplanten en openbaar groen?

8 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
Je moet dit zien als het verbranden van planten, net als mensen ook door de zon kunnen verbranden.

Als je op de link klikt en iets door scrolt kun je er ook foto's van zien
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
flyingcrow
8 jaar geleden
Bedankt! zo ziet er het inderdaad uit,en de beschrijving klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is vorige week in mijn groente tuin ook zo iets gebeurd.
4 verschillende soorten groenten zijn beschadigd.
Voornamelijk in de toppen, zijn delen van bladeren verbrand.
Al eens eerder heb ik deze ervaring gehad, maar begrijpen doe ik het niet helemaal.
Mogelijk heeft het te maken met UV straling, maar mogelijk is er een andere oorzaak.
Ik blijf het vreemd vinden.