wat voor plant is dit en zal hij zijn bloei overleven?

Hey,

Ik heb deze plant ongeveer een jaar en half geleden gekregen.
Nu heb ik mij altijd wel afgevraagd wat voor soort plant dit is, zeker nu er een bloem of iets in die aard tevoorschijn aan het komen is.
Ik ben ook ergens wel bang dat hij zoals sommige andere planten na zijn bloei periode zal afsterven.

wat ik wel weet is dat het een soort vetplant is in dezelfde familie als de planten die ze soms vrouwentongen noemen. De planten met groen en gele bladeren die veel bij oudere mensen voor het raam staan.

Kan iemand mij dus vertellen welke plant het is en of ik de bloei moet stoppen door de bloem af te knippen of dat hij door mag groeien?

Heel erg bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Amadea
8 jaar geleden
Komen er oranje-rode bloemen uit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen idee. Het enige wat ik nu zie van bloem is het witte knopje dat je op de tweede foto ziet

Antwoorden (2)

Als het vroeger vrouwentongen genoemd wordt is het een sanseveria

Toegevoegd na 1 minuut:
moet zijn: vrouwentongen genoemd werd.

Toegevoegd na 4 minuten:
https://www.google.nl/search?q=sanseveria+vetplant&biw=937&bih=505&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=J009VerQNcm7UaiOgmA&ved=0CCAQsAQ&dpr=1

Toegevoegd na 10 minuten:
http://vitaya.be/blog/de-comeback-van-de-sanseveria
als er bloemen uitkomen zoals onder punt 2 zou het een clivia zijn. Die stonden vroeger ook vaak voor het raam.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee, het is zeker geen clivia, familie van de sanseveria zou kunnen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@nlies, helemaal waar hoor nlies,, het is een familielid van de sanseveria (bekend onder de naam vrouwentongen)
Dit is een Sansevieria Spikey .

Toegevoegd na 1 minuut:
Je mag hem gerust laten bloeien,zal niet afsterven daarna.
fremar