Wat is dit voor plantje?

Onbekend plantje in de tuin, weet iemand welk plantje dit is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1K

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar ik vind de bladvorm niet helemaal kloppend.
Het wit bloeiende Judaspenning.
Het is een tweejarige plant, dus vorig jaar stond hij er ook al.
Na de bloei vormen zich mooie, later zilverachtige ronde schijfjes.
tegen de winter is het zaad rijp en kiemt vaak nog voor de winter, anders het voorjaar er op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja lijkt hij ook wel op, maar de Phlox is een zomerbloeier en kan dus nog niet bloeien, hij groeit nu nog amper
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de phlox subulata bloeit nu al wel, maar dat heeft hier niets mee te maken. En de phlox divaricata zit vol knoppen
Look zonder look, als je een blad kneust zal het waarschijnlijk naar knoflook ruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja daar lijkt hij erg veel op, ook de groeiwijze, echter is look zonder look in alles veel kleiner, maar groeit in precies de zelfde biotoop als judaspenning.