Blaadjes hangen, wat kan ik hieraan doen?

Tot mijn schrik kom ik erachter dat een aantal blaadjes hangen! Ik heb ze alleen wortel-stimulator gegeven. Niet te veel, gewoon aan de dosering op de verpakking gehouden. Kan dit de oorzaak zijn? De komende dagen geef ik ze alleen nog maar water en kijken hoe dat dan gaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
56.1K

Het beste antwoord

Volgens mij is dit dezelfde plant, die je net verplant hebt. Dan hebben ze het even moeilijk, omdat er met hun wortels 'gehannest' is. Morgen, of op z'n laatst overmorgen, zal hij waarschijnlijk weer helemaal happy zijn...
Trouwens, als ze nieuwe aarde hebben, hoef je ze de eerste 6 weken niet te voederen - er zitten dan genoeg voedingsstoffen in de nieuwe aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het maar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar, vandaag zijn ze idd weer beter.

Andere antwoorden (4)

Teveel voeding,bter is het dat je je voeding nog wat verdunt of helemaal niet meer geeft want dit plantje lijkt nog wat te jong voor voeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij een andere vraag lees ik dat je ze hebt verpot, en wel een stuk dieper.
ik denk dat ze daar een douw van hebben gekregen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn ze nog wel te redden?
Rieneke1
14 jaar geleden
ik zou dit gewoon zien als een experiment, ga er vanuit dat het niks gaat worden.
je hebt de echte zaadjes voor het serieuze werk toch op voorraad?
dat gaat echt lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een korte update, heb ze vandaag alleen een beetje water gegeven en inmiddels zijn ze weer normaal. Het lag dus aan de wortel stimulator die ik ze heb gegeven..
Rieneke1
14 jaar geleden
oh super! :)
ze staan veel te nat ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de blaadjes gaan hangen, betekent dit te kort aan water.
Geen water te kort in de grond, maar in de plant zelf.
Bij het verplanten van het jonge plantje, gaan vaak veel wortelpuntjes verloren, en alleen met deze worelpuntjes kunnen planten vocht opnemen in de grond.
Ga je nu door het slap hangen van de plantjes meer water geven (logische reactie) dan wordt de grond te nat en gaan de nog resterende wortels ook dood (rotten)
Als je na het verplanten de eerste keer flink water geeft en dan gewoon dagen wachten met water geven, de plant schrikt zich rot en doet al het mogelijke om nieuwe wortels te gaan vormen, nieuwe wortelpuntjes, om te gaan overleven.
De blaadjes hangen niet meer slap en je kan de plant nu gewoon weer zijn water geven als het nodig is.
Enkele dagen slap hangen na het verplanten is dus heel gewoon.