Wat voor plantje is dit?

Hij groeit,zoals je kunt zien, spontaan tussen de tegels door ;-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Ivana
9 jaar geleden
Lijkt erg op een vlijtig Liesje.
http://www.mooiwatplantendoen.nl/vlijtig-liesje-impatiens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je Ivana voor het meedenken maar zie mijn reactie bij Erna55.

Het beste antwoord

Lijkt mij meer een Leeuwebekje (anthirrus)deze bloeien nu nog(weer) door de zachte weersomstandigheden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
helemaal juist, het is een leeuwenbekje
Deze zaaien vrij makkelijk uit tussen stenen en tegels, ook dat ze nu bloeien is normaal, vaak zijn ze zelfs redelijk winterhard.
Een vlijtig liesje zal zich zelf nooit spontaan uitzaaien. die is het dus niet. +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar lijkt het inderdaad op,heb ze zelf niet gehad en kwam pas een maand geleden op. Als ook Ed zegt dat het een leeuwenbekje twijfel ik helemaal niet meer ;-) dus een plus!
Z512099
9 jaar geleden
Ed spreekt steeds de waarheid...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grappig er komer er steeds meer op ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel,het klopt helemaal en het leuke is dat ik er nog meer bij heb gekregen :-)

Andere antwoorden (2)

Dit is een vlijtig liesje.
In de tuincentra zijn diverse soorten als eenjarigen te koop, die hebben meestal een wat ronder blad. Maar er zijn veel soorten met precies zo'n blad als op je foto.

Mogelijk is het zaad komen aanwaaien uit een buurttuin of uit een hanging basket. Vlijtig liesjes zijn oersterk, en vlijtig in hun bloemen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel maar dat is het niet,ik heb er veel van gehad maar die zien er toch anders uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is toch echt een vlijtig liesje. Die heb je in veel variëteiten tegenwoordig. Test: als je een stengeltje breekt, is die dan knapperig?
Het is echt een Leeuwenbekje duidelijk te zien aan het blad wat enigsinds ovaal is. Het vlijtige liesje heeft een meer rond blad en dat is bij deze niet het geval. Wel duidelijk is het een zaailing is die duidelijk door het zachte weer weer bloeid.