Kan je kattengras kweken in een roestig bakje?

Ik heb een soort korrels gekregen (dus niet zaadjes in potgrond) Waaruit direct kattengras groeit.. Nu wil ik dit in een (van binnen) verroest bakje doen.. Kan dit? Of komt dit de groei van het gras niet te goede?

Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft :) Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Op zich is dat geen probleem, maar ik vind de grassoort die je zo gaat krijgen niet geweldig, het is nl. aan de scherpe kant, en bovendien vrij taai.
Je kan veel beter een klein pakje gazonzaad kopen, en dat uitzaaien in potgrond.
Licht en warm zetten, vochtig houden, en je kat heeft straks heerlijk mals gras.
Rieneke1
9 jaar geleden
Roest is dus ijzer en ijzer is niet schadelijk, vaak zelfs nuttig voor de gezondheid, dus je roestige bakje is prima.