Wat te doen met een beschimmelde cherrytomaten plantje ?

Ik heb een cherrytomaten plantje, en die is nu uitgebloeid. Ik denk het in ieder geval want hij is helemaal beschimmeld.
Kan ik dit plantje nu kort knippen en volgend jaar weer laten groeien of hebben jullie andere tips ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Nee, dit plantje heeft dienst gedaan, en kan je nu weggooien.
Volgend voorjaar maak je weer een verse start met een nieuw plantje.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus ik heb zeg maar geld uit gegeven en het komt niet eens elk jaar terug ? :O Waren niet de zaadjes maar een standaard plantje zeg maar.
Rieneke1
9 jaar geleden
Nee, dit plantje komt niet terug in het voorjaar.
Maar als het goed is heb je toch lekkere tomaatjes geoogst?
En zo gek duur zijn ze niet toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, heel veel hahah.
Ik heb er een stekje van proberen te maken, daar zullen dan zeker volgend jaar ook geen cherry tomaatjes aan komen
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat stekken gaat 'm niet worden, je krijgt het plantje niet met goed fatsoen de winter door. Gewoon volgend voorjaar een nieuw plantje scoren, of tijdig zaaien, nog goedkoper!
Plantje is ziek en gaat of is al dood.
Kan je niets meer mee doen, is niet over te houden.
Had je nog een tomaatje van deze plant, dan laat je hem overrijp worden, zaadjes er uit peuteren, op een krant drogen en bewaren voor volgend jaar om zelf te zaaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ga ik eens proberen, volgens mij had ik er nog wel eentje liggen.
Bedankt voor u hulp :)