Wat voor plant is dit?

Toen ik de plant in het voorjaar kocht stond er een plaatje bij van een Ceanothus thyrs. maar daar lijkt hij helemaal niet op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

je complete naam voor deze Amerikaanse sering is Ceanothus thyrsiflorus var. repens |
En zo te zien klopt de naam.
Repens betekent kruipend en ook dat klopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor je snelle reactie,was al bang dat je op vakantie was ;-) Op het plaatje worden het een soort hyacinth achtige bloemen,worden die zwarte bolletjes dan ook zo?
Is deze plant dan wel geschikt voor in een pot of kan ik hem beter in de vaste grond zetten?
Alvast hartelijk dank voor je zoveelste advies ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Vlindertje, de zwarte bolletjes zijn de zaadjes, of eigenlijk rijpe besjes.
Deze plant kan prima in een pot. alleen is hij vrij slecht winterhard, zeker als hij in een pot staat.
In de volle grond is hij wat sterker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel Ed,was helemaal vergeten te plussen dus bij deze!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb hem ook gehad. Helaas ondanks beschutte plek volle grond die strenge winter 2 jaar geleden niet overleefd. @vlindertje98 wellicht heb je hem pas na de bloei gekocht, dan heb je volgend voorjaar bloemen. hyacinth vind ik ze niet op lijken, maar ze zijn schitterend donkerblauw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de foto van het kaartje lijkt het wel op een blauwe hyacinth, helaas kan ik de foto niet meer toe voegen. Op internet zie je duidelijk dat het een sering is.
Ik heb hem begin april gekocht en hij schijnt te bloeien van juli tot october maar ik heb,zoals je op de foto kunt zien,alleen een paar kleine trosjes. Ik hoop dat hij toch nog gaat bloeien alhoewel ik de takken ook al heel mooi vindt.
Ik ga hem op advies van Ed in de volle grond zetten,benieuwd wat er gebeurd en of hij de winter overleefd,altijd een leuke uitdaging ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor jouw duidelijk antwoord!