In vijver zitten dikke, witte, madenachtige wormen. Wat zijn het?

Ongeveer 0,5 cm dik en 3 cm lang......

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
5.7K
Cryofiel
9 jaar geleden
Bewegen ze? Zijn het echt wormen, of zijn het een soort dikke slijmdraden?

Antwoorden (2)

Het kunnen maden van de geelgerande rooftor zijn, dat zou niet zo best zijn voor de andere vissen in uw vijver.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Altijd lastig zonder foto, maar ik denk dat je de rattenstaart in je vijver hebt gezien.
Deze zijn dik, vuilwit, bewegen traag en hebben een lange dunne staart.
Via die ' staart' halen ze adem.

Toegevoegd na 4 minuten:
De rattenstaart is de larve van de Blinde bij en komt veel voor in sterk verontreinigd water.