Welk insect is dit?

Ik zie allemaal insecten in mijn planten, het lijkt op verf, maar van dichtbij lijken het een soort rupsachtige beesten te zijn, maar ze bewegen niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
larven ofzo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je hortensia ziet er erg ongezond uit, geef hem iedere dag ( 3 dagen) een gieter water met vloeibare mest er in, dan knapt hij wel op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij ziet er ook zo uit door dat ongedierte. Ik heb ook andere die hebben allemaal bruine vlekken. Met dit warme weer heb je veel ongedierte.
Z512099
9 jaar geleden
Het zou kunnen dat uw Hortensia te zonnig staat...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigenlijk wel te zonnig, maar dat is de hele tuin. Die bruine vlekken komen ook door luizen of insecten.

Het beste antwoord

Dat moet de Wolluis zijn...
Wolluizen zijn ovale, vrij platte insecten bedekt met een laag witte wasdraden. De rand van hun lichaam is bezet met wat dikkere wasdraden. Wolluizen zuigen plantensappen uit de plant. Hierdoor ontstaat er schade, maar er vindt vaak ook vermindering van groei en misvorming van het blad plaats. Wolluizen scheiden honingdauw af. Honingdauw zorgt ervoor dat de plant erg gaat plakken. Bovendien kan in de honingdauw de roet dauwschimmel gaan groeien, waardoor de bladeren zwart worden. Ook is de mogelijkheid er dat de plant groeikracht verliest en de bladeren kunnen zich vervormen door de Wolluis.
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, dit moet het zijn ja. Ik las dat je het met zout water kan doden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad Wolluis. Met water en zout gaan ze misschien wel door, maar er zijn er zo veel, niet normaal. Heb 2 planten verwijderd.