Hoe los ik een slakkeprobleem op ?

Ik heb een terras, echter na een regenbui wordt het compleet ingenomen door huisjesslakken die uit de cotoneaster van de buren kruipen.
Ik heb het geprobeert met slakkenkorrels, maar het probleem blijft.
Weet iemand hier een afdoende/blijvende oplossing voor, misschien planten waar slakken een hekel aan hebben ???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Gewoon oprapen en laat ze elders weer los.

Gewoon opeten, het zijn een van de meest smakelijke soort slakken ( kleine wijngaardslak).

In andere landen zijn ze gewoon te koop.
NOOIT giftig slakkenkorrels strooien, dan vergiftig je ook zijn natuurlijke vijanden en soms zelfs katten!!
Er bestaan wel planten die slakken graag lusten, maar geen planten waar ze een hekel aan hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan kleine potjes met bier in je tuin leggen. De slakken gaan daar dan van drinken en worden letterlijk dronken. Vallen in het bier en verzuipen. Als je het liever op een manier wilt doen waarbij je de beestjes niet hoeft te doden doe ze dan in een emmer en gooi ze ergens anders neer. Wel minstens 20 meter verder anders komen ze gewoon weer terug want ze gaan dan gewoon op hun instinct af blijkt uit een onderzoek.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik lees ook dat je stukjes watermeloen in je tuin kan leggen de slakken zin hier dol op maar watermeloen is giftig voor ze. en slakken houden niet van planten met een sterke geur zoals: tijm, knoflook, oost-indische kers, tomaat en salie . Als je die nou rond je terras zet raak je ze misschien ook kwijt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Watermeloen is niet giftig. Het verhaal is om van de meloen een val te maken: http://deboomdokter.be/infocentrum/slakken-bestrijden-is-niet-moeilijk-2/