Kan ik deze druivenstruik nu bijsnoeien?

Zoals je op de foto's kunt zien groeit m'n druivenstruik een beetje snel en komt hierdoor het gewicht van de takken een beetje verkeerd uit.

Kan ik de takken die van de schutting af de lucht in steken afknippen of bloed de struik dan dood ofzo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

De jonge uitlopers kun je prima snoeien. Als er al een trosje aan zit, snoei je tot twee bladeren voorbij het trosje. Zo krijg je uiteindelijk ook vollere druiventrossen.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, ik kende deze site niet, maar het is precies zoals ik het ook doe.
Kwaliteit van druiven wordt door meer zonlicht beter.