Hoe zorg ik dat de grote vogels niet bij de pindakaaspot kunnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Antwoorden (3)

Gezien op tv, iemand had gaas om het geheel gespannen. Dus over het houdertje en het potje met een ruimte ervoor. De meesjes konden erbij maar geen grotere vogels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak er een kooi omheen van grove gaas, waar de klein vogeltjes wel doorheen kunnen, maar de grote niet.
Let op, in het begin zullen de kleintjes ook wegblijven, maar die komen na verloop van tijd weer terug.
9 jaar geleden
In plaats van gaas kun je, als je meer tijd en geduld hebt, ook een struik gebruiken (bv, vlinderstruik), en daar in het midden een voederplaats maken. Kleine vogeltjes kunnen dan de struik in, grote niet.
Zie onderstaande link bij nr. 20.