Welke plant heeft van die mooie roze lampionnetjes (zie foto)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
jc54
9 jaar geleden
Helaas, geen foto.
Amadea
9 jaar geleden
Ik ken wel oranje lampionnetjes. Hoe zien die roze er dan uit?

Het beste antwoord

Het is de Enkianthus campanulatus
Familie van de ericaceën .
Hij houdt van een zure humusrijke grond en kan wel 2.5 m hoog worden.
De Enkianthus is weinig bekend.
Wel jammer want hij is erg mooi!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Ook wel Pronkklokje of Japanse klokjesstruik genoemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal correct! Bedankt voor de determinatie. Op Internet vond ik met deze latijnse naam nog andere omschrijvingen zoals 'pronkklokje' en 'japanse klokjesstruik'

Andere antwoorden (1)

Hallo Honni,

Roze lampionnetjes.... klinkt als een mooi verhaal waar ik in mijn verbeelding vuurvliegjes zie die op een zwoele zomeravond in deze mooie lampionnetjes kruipen en de avond verlichten voor het jong verliefde paartje dat danst en zwiert bij de fontein op het plein....

Eh sorry, ik liet me even gaan. Ik heb een vermoeden, dat je de Leeuwenbek of, ja echt, lampionplant bedoeld. De bloemen kun je ook heel mooi drogen. Is de plant op de foto welke je bedoeld?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.google.nl/search?rlz=1Y1XIUG_nl___NL570&biw=360&bih=351&tbm=isch&sa=1&ei=vtxrU6-dJYjkOuf2gYAC&q=lampionplant&oq=lampionplant&gs_l=mobile-gws-serp.1.0.0l2j0i24l3.17245.26410.0.28095.34.20.0.6.6.9.193.2174.11j9.20.0....0...1c.1.43.mobile-gws-serp..19.15.1819.3.PeSDl57a87k
Op deze pagina zie je foto's van dit schattige plantje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je zit er wel heel ver naast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij lampionnetjes denk ik ook meteen aan de lampionplant.
Maar de enkianthus is nog veel mooier.