Mag mijn hek van de carport naar de openbare weg open draaien?

Aan het eind van de tuin heb ik een carport en deze is afgesloten met een hek welke open draait naar de openbare weg toe. Gezien het parkeerprobleem in onze straat klagen de buren dat hij zo open gaat. Omdat ze dan hun auto niet achter mijn schuur kunnen zetten. Maar mag mijn hek wel zo openen naar de openbare weg toe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jouw hek open gaat, dan komt deze op een parkeerplaats uit? niet op het trottoir?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij komt uit op de straat zelf zit geen trottoir tussen. Is een doodlopende straat waar het op uitkomt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken heel veel plekken waar op een hek een bordje hangt: niet parkeren: uitrit. Alleen als de gemeente echt een P-vak op die plek heeft, dan hebben je buren wel een punt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De buren hebben ook een bordje hangen en zal dat ook gaan doen hoewel iedereen weet dat je een uitrit niet mag blokkeren.
Wilde geen bordje ophangen omdat het helemaal kwaad bloed zet bij de buren maar ben het nu wel zat
HeerVoldemort
10 jaar geleden
En als er geen hek zou zitten kunnen mensen dan wel parkeren?
Of kan jij dan zelf met je auto de carport niet uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zijn de buren die dat bordje hebben hangen dezelfde die klagen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze kunnen er dan niet parkeren want dan kan ik er alsnog niet uit. De buren die ook een bordje hebben zijn niet degene die klagen.
Mijn naaste buren hebben een bordje hangen en de overburen klagen over het parkeren
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dan moeten ze ook niet zaniken, hek of geen hek, bordje of geen bordje, er kan niet geparkeerd worden, want dan kan jij je eigen oprit niet gebruiken.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk mag het niet. De enige uitgang van een terrein welke over. de openbare weg mag draaien is een nooduitgang. Dit moet dan ook duidelijk aangegeven staan op die uitgang. Hij mag dan ook alleen als nooduitgang worden gebruikt en niet regulier.

Waarschijnlijk kan de afdeling bouw - en woningtoezicht van je woonplaats een definitief antwoord geven. Het zal ergens in de bouwverordening staan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal dit zeker nog eens navragen bij de gemeente.
Lijkt me vreemd dat mijn hek naar binnen open moet.
Dan moet je verder je tuin in rijden om het hek te kunnen sluiten of openen.
Zoals ik zeg ga de gemeente eens vragen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou ik ook doen