wat kost een boom kappen?

Wat gaat het kosten om een boom te kappen door een professional,een kap vergunning is nog net niet nodig,de stam is op 1,30 hoogte circa 28cm

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt eraan. Moet de boom eerst worden uitgekleed voordat deze in delen kan worden gezaagd. Of kan de boom gewoon vallen en is er geen kans op schade door de omgeving. Dat is natuurlijk het goedkoopste. Maar het kan ook zijn dat een boom verticaal getild moet worden omdat er geen ruimte is om de boom heen. Dat is een stuk duurder. Ik heb een den van zestien meter hoogte laten weghalen voor 150 euro. Deze moest eerst worden uitgekleed. Zou voor dat geld mijn leven niet wagen door er met een elektrische zaag in te klimmen met een veiligheidstouwtje om m'n middel. Het is echt vakwerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je voor zo'n klein boompje, meer kwijt bent aan de voorrijkosten en het opruimen van de boom, dan wat het omzagen zelf kost. Klopt wat Leonardus zegt. Ik verwacht dat ze voor een euro of 50 wel komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ze staan redelijk makkelijk maar moeten wel uitgekleed worden,en er is wel een risico van schade (schutting van de achterburen).
Nee ik ga mijn leven ook niet wagen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke omgeving?
Bereikbaarheid tuin?
Hoe hoog is de boom ongeveer?
Met of zonder afvoer van hout en snoeiafval? teveel variabelen:
ergens tussen de 200,- en 400,-
Z512099
10 jaar geleden
Het zijn dus meerdere bomen: ( ze staan makkelijk, moeten uitgekleed worden).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kapvergunning mag je sowieso zelf regelen en meestal gaat het om omtrek. (ik neem aan dat die 28cm de doorsnede is) Als ik met klimspullen en kettingzaag langs kom: 40,- per uur.
Als er afgevangen moet worden (hoeft in dit geval vast niet) komt er een 2e man op de grond bij. (uurloon x 2)
afvoeren kost geld.
versnipperen ook.
stammen frezen ook. Zit er een bewoond nest in een boom: die boom blijft staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
afvoeren is niet nodig ik heb een houtkachel ,heb in ieder geval een idee van de kosten bedankt allen

Het beste antwoord

Niet goedkoop,wij hebben een boom laten kappen (een flinke)
Dat koste 400 euro,maar je moet niet vergeten dat het
af voeren van de boom ook heel wat kost.
Het was veel,maar ben blij dat ik er van af ben.
burgos