waarom verliest bonzai ficus opeens bladeren?

het is al de tweede keer; plotsklaps verliest hij zijn bovenste bladeren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

In de winter kun je beter aan kamerplanten geen voeding geven. Geef alleen
voeding in de lichtrijke periode's van het jaar.
Een Ficus verliest vaak z'n oudere blad in de winter. Zet de plant zo licht
mogelijk in deze donkere dagen.

Lees onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ficus kan zijn blad verliezen door gebrek aan licht, te lage RV en te nat ,door het gebrek aan licht is vaak de pot te nat wat een lagere bodemtemperatuur tot gevolg heeft wat resulteerd in een verminderde wortelactiviteit waardoor de plant bladeren afstoot die hij niet voor zijn overleven per se nodig heeft ,zie het als het verliezen van blad in de herfst bij bomen buiten .