Welke bloemen en planten kun je in een thuiskweek kasje kweken?

Van fruit weet ik het wel. Maar wil nu bloemen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Het meest komen in aanmerking planten die buiten niet goed in bloei komen waarvan de vruchten onvoldoende in ons klimaat rijpen.
Bloemen: kies in een kas voor tropische planten met mooie bloemen zoals Oleander (Nerium oleander), Bougainville, paradijsvogelbloem of pauwenboom (Caesalpinia pulcherrima), Russelia equisetiformis, Orchideeën en paradijsvogelbloem of vogelkopbloem (Strelitzia reginae). Ook cactussen komen in aanmerking. Het is heel leuk om te doen. Veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kim koop een eenvoudig boekje over het kweken van bloemen in een kasje, zo kom je hier nooit uit!
Er is veel te veel!
is jouw kasje onverwarmd?
Is jouw kasje alleen maar vorstvrij, dus niet warm?
Is jouw kasje een beetje warm 10 tot 12 graden warm?
Is jouw kasje echt warm, 20 graden of meer.
is jouw kasje tropisch, 28 graden of meer?
Er zijn honderden soorten die je kan kweken en verschillende manieren, zoals in potten, volle grond, op substraat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het meest eenvoudig is het kweken van een bougainville of een oleander. of cactus. Als je iemend ken met een oleander kun je stekjes nemen, dat gaat gemakkelijk en is goedkoop. Deze planten kunnen niet tegen vorst.
Rieneke1
10 jaar geleden
harrie, ik ga eigenlijk ervan uit dat er een vensterbankkasje wordt bedoeld, dus voor kleine plantjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, een vensterbankkasje is niet zo geschikt voor de door mij bedoelde bloemen. isschien ben ik op het verkeerde been gezet door de opmerking bij de vraag 'van fruit weet ik het wel' Een vensterbankkasje heb ik wel eens gebruikt om zaden te laten ontkienen van planten die vorstgevoelig zijn, waaronder het zg zomergoed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bloemen kweken in een vensterbank kasje, is uitermate lastig, het licht komt alleen maar van een kant, van de kant van het raam dus.
Dus zullen de meeste planten in dat kasje gaan rekken naar het licht.
Planten worden daarom slap en kwetsbaar.
Zeer gevoelig voor luis enz.
Dus zeer veel soorten vallen nu af.
Alleen lage bloeiende planten zoals een, Kaaps viooltje, lidcactus, kerstster en meer van dat soort makkelijke planten, zijn geschikt, indien je goed om gaat met het kasje tenminste, maar echt planten zaaien en tot bloei laten komen in je kasje is bijna niet mogelijk.