Waarom heeft een druif geen klokhuis en een appel wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Het beste antwoord

Druiven zijn bessen. Bessen zijn vruchten waarbij de zaden ingesloten zijn door het vruchtvlees(ook een meloen of tomaat is een bes) en een appel is een pitvrucht hier zitten de zaden in een holte (klokhuis) in het vruchtvlees.(ook peren.)verder zijn er nog steenvruchten (kers)deze hebben 1 pit in het vruchtvlees en ook schijnvruchten (aardbei) enz. door deze indeling kun je de verschillende vruchten en planten herleiden tot de families en geslachten waartoe ze behoren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wetenschappelijke uitleg en ook geloofwaardig indien deze niet wetenschappelijk was.

Andere antwoorden (3)

omdat een druif te klein is voor een klokhuis

Toegevoegd na 2 minuten:
Het klokhuis is het endocarp met daarin de zaadjes (pitjes) en in het midden de vaatbundel naar het steeltje
dat zou nooit in een druif passen vandaar dat in een druif maar 1 pit zit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De druiven die ik eet hebben vele pitten
Omdat het een andere vrucht is waar de pitten op een andere manier inzitten.
Ik ken weinig andere vruchten die een klokhuis hebben.
Volgens mij zou de vraag moeten zijn: Waarom is de appel de enige vrucht met een klokhuis? Misschien aangevuld: wat is de functie daarvan?

Toegevoegd na 54 seconden:
De peer heeft natuurlijk ook een klokhuis....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuseer ik ben niet akkoord met uw antwoord.
De appel is niet de enige vrucht met een klokhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schrijf toch ook dat een peer ook een klokhuis heeft in mijn toevoeging...
Omdat een druif geen appel is.

Ieder fruit heeft zijn eigen zaadvorming. Bij de een zit het opgesloten in een huis of ander omhulsel en bij de ander zitten de zaadjes direct in de vrucht.