hoe komt het dat mijn tuinslang zo vreselijk knikt?

Ik heb een tuinslang die vreselijk knikt, zo erg dat er draaien in ontstaan en de slang geen water meer doorgeeft. Hoe kun je dit oplossen en voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
7.2K

Antwoorden (3)

Het heeft te maken met de kwaliteit en de leeftijd van de slang. Een tuinslang van mindere kwaliteit is van dunner kunststof gemaakt en knikt gemakkelijk als je Eraan trekt en op oprolt, omdat hij ook in de lengte kan draaien. Ook een oude slang kan dit soort problemen geven, omdat het materiaal door het vele draaien en bewegen soepeler wordt. Vaak zijn die groene goedkopere slangen problematisch. Een wat dikkere slang van een goed merk kost wat geld, maar je bent wel van het getob af. Ze zijn stugger, maar knikken niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heeft te maken met de kwaliteit van de van de slang, de slang niet goed bewaard zodanig dat er knikken en zwakke plekken zijn ontstaan. Door de UV straling van de zon is het matriaal verzwakt
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik vermeld heb Dit heeft te maken met de kwaliteit van de van de slang, de slang niet goed bewaard zodanig dat er knikken en zwakke plekken zijn ontstaan``
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een slang van nog geen half jaar oud, gardena en ik heb exact hetzelfde probleem....Bij het tuin sproeien zitter er ook allemaal knikken in. Hij hangt / ligt nooit in de zon en ik doe zeer mijn best om hem altijd weer op te hangen. Soms leg ik hem ook in rondjes op de grond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bekijk ook eens dat er genoeg druk op het water zit. Hoe meer druk hoe meer gespannen de darm word
burgos
10 jaar geleden
Dit is een probleem, waar ik zoooo kriebelig van wordt, brrr.
Wij hadden dat probleem ook en dat was ontzettend irritant.
Er zijn gelukkig wel tuinslangen te verkrijgen die niet knikken of verdraaien. Bijvoorbeeld Gardena heeft een aantal slangen:
https://www.tuincentrum-hanenburg.nl/webshop/producten/index.php?cat=1&sub=342&group=62

Ze zijn verkrijgbaar bij de meeste tuincentra en doe het zelf zaken.
Reken er wel op dat je vanaf 1,5 tot 3 euro per meter betaalt, dat lijkt veel, maar de irritatie is er niet meer en je doet er best lang mee...