Vlier kunt u het beste planten als het blad afgevallen en de sapstroom in rust is. Hij levert bijna nooit problemen op, is gauw aan de nieuwe plek gewend. Wanneer u meerdere vlieren wilt planten, moet u er rekening mee houden dat zij breed uit zullen groeien. Op een humusrijke, iets vochtige grond zal de vlier goed kunnen gedijen. Peterselievlier
Vlieren zij gemakkelijk te stekken. Gesnoeide takken steekt u in het najaar of vroege winter diep in de aarde waarbij u 3 tot 4 ogen boven de grond houdt. Zij zullen bijna altijd wortelen. Tijdens de zomer kunt u groene takjes ook m.b.v. stekpoeder laten wortelen.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga het proberen, dank u wel

Andere antwoorden (1)

Je kunt gewoon een takje vlier in een vaas met water zetten en voor je het weet heb je een bos worteltjes. Planten zolang het nog niet vriest.