Waarom valt mijn kettingzaag stil?

Hallo,
Ik heb al een tijdje een Stihl MS240.
Maar nu is het zo dat je telkens een beetje gas moet geven om de 10 a 20 seconden want anders valt ie gewoon stil. Het gebeurd ook als hij al warm is gedraaid. Waar kan dit aan liggen en hoe is het op te lossen? Het is behoorlijk irritant tijdens het zagen als je bv even een nieuw stuk hout wil halen om in stukken te zagen, en je maakt er dan ook onnodig lawaai mee.
Bedankt voor de hulp alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
23.7K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk krijgt de motor in leegloop (aantal toeren zonder gas te geven) te weinig gasmengsel (brandstof en lucht). Om dit te verhelpen moet je dus de toevloed van het gasmengsel verhogen door aan de afstelschroeven van de carburator te draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft dit te maken met de LA schroef? Want dat is de enige schroef die ik zie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nooit met Stihl gewerkt, zit er geen schroef in de carburator.
Probeer eens de luchtfilter te verwijderen en daaronder te kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het zou inderdaad de LA schroef zijn, zie pagina 45
Je de schroef tegenwijzerzin draaien tot de ketting begint te lopen en dan 1/4 slag terugdraaien. http://www.stihlusa.com/WebContent/CMSFileLibrary/instructionmanuals/STIHL-MS-210-230-250-Instruction-Manual.pdf?bcsi_scan_992089a424b9f4bc=kxsXlvQyj4/LgVka/p9L/GdJ+iUVAAAAEga8Ow==&bcsi_scan_filename=STIHL-MS-210-230-250-Instruction-Manual.pdf