Waarom rotten mijn courgettes voor ze volgroeid zijn?

Ik heb een courgetteplant in een plastic bak. De plant doet het goed, er komen volop vruchten aan, maar zodra ze 2 tot 3cm. in doorsnede en ong. 12cm. lang zijn worden ze slap en beginnen te verrotten. Iemand een idee hoe dit komt of wat ik verkeerd doe?

Toegevoegd na 5 uur:
Als aanvulling: de courgette zit gewoon in een plastic cementkuip (met gaten ) op mijn terras.

Toegevoegd na 5 uur:
Als aanvulling: de courgette zit gewoon in een plastic cementkuip (met gaten ) op mijn terras.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
5.6K

Antwoorden (2)

Te hoge luchtvochtigheid en te weinig luchtverplaatsing. Duidt ook aan op een gebrek aan CO2. Daardoor hebben ze niet de 'kracht' om volwaardige courgettes te worden. Ik zou zeggen: Vaker luchten en als je er zeker van wilt zijn bestaan er voor niet eens een tientje een temperatuurmeter en luchtvochtigheidmeter. Als de luchtvochtigheid boven de 80% komt dien je het te laten luchten (bijv. deksel er af).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is geen kweekbak, maar gewoon een losse plasticpot op mijn terras. Je antwoord is misschien wel goed, maar niet van toepassing op mijn vraag.
Volgens mij is de oorzaak dat de courgettes niet uitgroeien tot volwassen vruchten het feit dat de plant in een bak staat en dat het wortelgestel niet voldoende kan uitgroeien. Zelf heb ik verschillende courgetteplanten, zowel ronde als langwerpige in de volle grond staan en ik heb helemaal geen problemen.