Ik heb nog bloembollen over. Kan ik die binnen nog aan de bloei krijgen. Doe de dat op dezelfde manier als buiten maar dan in een pot?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4.4K

Antwoorden (4)

ja bloembollen kunnen ook binnen groeien

Toegevoegd na 1 minuut:
Minimum 10 à 12 weken op voorhand oppotten (vanaf oktober,november)
Liefst stenen pot: ademt beter

op voorhand 1 nacht in water zetten

knol mag rand niet raken

Potgrond

Knol planten: 1/3 boven potgrond

Buiten zetten + 10 cm grond boven op doen

Minimum 10 à 12 weken laten rusten

Daarna de grond ervan afdoen, omdat de plant al geschoten is.

Geleidelijk aan laten acclimatiseren.

Binnen regelmatig water en voeding geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is nu februari en geen okt. nov. dus gaat je verhaal niet meer op.
Dit is een beetje afhankelijk van het type bollen. Als het gewone buitenbollen zijn, die NIET bedoelt zijn om binnen in bloei te brengen, dan moeten ze waarschijnlijk nog even een paar weken de koelkast in: Bloembollen hebben een koude periode nodig om tot bloeien te komen.

Je kan natuurlijk ook de bollen in een pot in de garage zetten. Haal ze midden maart naar binnen. OF, je zet ze dan in de volle grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de bollen warm bewaard heb, zal het niet lukken.
Of je moet de bollen in een pot zetten en dan een aantal weken naar buiten, daarna binnen zetten
Zijn ze koud bewaard, dan wel, die lopen nu al flink uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je kunt ze ook binnen aan de bloei krijgen. Gewoon op de zelfde manier als buiten, maar dan in een pot of bak.
Ze zullen zeker in bloei komen maar niet zo mooi als wanneer je ze op de originele manier had kunnen planten.
Binnenshuis zijn de omstandigheden meestal minder als buiten. Denk aan te droge lucht te warm en te weinig licht.
Waardoor de plant meestal te veel doorschiet en een stuk
hoger word dan normaal.
Des niet te min kun je ze in bloei krijgen.