Wie weet hoe dit plantje met rood bloempje heet?

Dit plantje zag ik in mijn tuin bij het vijvertje, weet iemand hoe het heet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Volgens mij heet deze plant een vuurpijl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een primula, de Primula vialii oftewel de kaboutermuts. Ik had het aan de bloem nooit gedacht maar het blad bracht me op het idee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Schijnt in strenge winters niet helemaal betrouwbaar winterhard te zijn, maar heeft het hier ook overleefd dit jaar.
eén van de weinige primula's die in de zomer bloeien, i.p.v in het voorjaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad het is een Primula of te wel een sleutelbloem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus,knap gezien door het blad!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is een klein wondertje dat hij niet is bevroren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij mijn vriendin is ie ook teruggekomen.
Maar nu ik weet dat ie niet betrouwbaar winterhard is, ga ik dit jaar wel zaad verzamelen