Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel soorten sla zijn er?

ik doe een werkstuk over sla maar weet niet hoeveel soorten sla er zijn , weet iemand dit toevallig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt allemaal!!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De volgende typen sla worden nu geteeld:
botersla (kropsla)

De botersla verdween enige tijd steeds meer uit de winkels ten gunste van de ijsbergsla die veel beter houdbaar is (zowel in de winkel als in de koelkast), maar de ijsbergsla is wat kool-achtiger. Inmiddels maakt de botersla weer zijn rentree.
ijsbergsla (ijssla)

De juiste naam is IJssla. De naam ijsbergsla is afgeleid van het Amerikaanse ras Iceberg en is dus eigenlijk een rasnaam en geen soortnaam.
gifsla

Gifsla wordt speciaal gekweekt voor het wit sap dat in de stengels zit. Dit is rijk aan Lactucarium ( bevat triterpenoïde alcohol). Deze stof werkt kalmerend en slaapverwekkend. Dit witte melksap wordt tot poeder verwerkt en als natuurlijk medicijn verkocht. Bij het eten van sla in normale hoeveelheden wordt te weinig van deze stof in het lichaam opgenomen om merkbaar te zijn.
bindsla of Romeinse sla
kluitsla
pluksla
snijsla
stengelsla
eikenbladsla
krulsla zoals (lollo rosso en lollo bionda)

En dan kom ik aan 10 soorten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sla
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rucula sla
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veld sla
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik wist het niet :-(
jij wist het wel :-)

Andere antwoorden (1)

Er zijn er vast nog minstens 10. Batavia is ook populair Vraag eens 'n zadengids aan bij Vreeken's in Dordrecht bv. Kan ook via internet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding