Fatboy hangmat kopen via internet. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik wil graag een Fatboy hangmat (headdemock) kopen. Deze kosten normaal € 399,--. Op internet worden ze aangeboden voor € 299,--. Vanwege het bedrag wat ermee gemoeid is ben ik een beetje huiverig hiervoor. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en weet een betrouwbaar adres?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, heb je al eens gegoogled op de naam van het bedrijf? Indien dit bedrijf niet te vertrouwen is komt dit vaak naar voren. Verder kun je kijken of dit bedrijf een waarborgmerk o.i.d heeft. Sommige bedrijven bieden een afhaalplaats aan. Dit zijn de zaken waar ik altijd op let. Ik heb onze Fatboy hangmat ook op internet gekocht, alleen via marktplaats en zelf opgehaald.
Heel veel succes.

Antwoorden (1)

Je kunt een beoogde webshop checken met de tips op deze site: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/betrouwbaarheid-webwinkel

Wat moet er op de website staan?

Een verkoper moet volgens de wet deze informatie op zijn website zetten:

de bedrijfsnaam;
het adres van het bedrijf;
hoe u snel contact kunt krijgen met het bedrijf: bijvoorbeeld een telefoonnummer;
het e-mailadres van het bedrijf;
het btw-nummer;
het inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel;
of de verkoper lid is van een beroepsvereniging of beroepsorganisatie, als deze bestaat voor zijn webwinkel;
de totale prijzen, dus met btw en andere belastingen;
de kosten om het product thuis te laten bezorgen;
of het bedrijf heeft afgesproken dat het zich houdt aan een gedragscode;
de belangrijkste kenmerken van het product of de dienst. Bijvoorbeeld: een webwinkel verkoopt een broek. Dan is alleen een foto van deze broek niet genoeg. Er moet bij staan dat de broek donkerblauw is, lange pijpen heeft en zakken op de knieën.
hoe u kunt betalen;
hoe u het product thuis krijgt;
als u een dienst koopt: wanneer de dienst ingaat;
of u een bedenktijd krijgt van zeven werkdagen;
als u een abonnement afsluit, bijvoorbeeld een telefoonabonnement: hoelang dit contract minimaal duurt.

Koopt u iets bij een webshop? Dan moet de verkoper ook deze informatie geven:

Hoe werkt het bestellen in de webwinkel? Wanneer heb je echt iets gekocht, en wanneer kun je nog terug?
Kunt u uw koopovereenkomst terugzien, of kunt u hem printen?
Wat zijn de algemene voorwaarden?

Hebt u iets gekocht via internet en bent u op zoek naar adres of contactgegevens?

Volgens de wet is de verkoper verplicht om deze informatie op de website te vermelden.
Staan die gegevens er niet?

Meldt dan uw klacht bij Consuwijzer. Consuwijzer registreert uw klacht en geeft dit door aan een van de toezichthouders.