Waar kan ik een kleine hoeveelheid zand kopen?

Het gaat maar om een paar handjes, om mijn vleesetertjes te verpotten.

Rieneke1
10 jaar geleden
in: Tuin
9.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik zo de reactie's lees heb je het over schelpenzand?
Dit kun je gewoon in de dierenwinkel kopen,maar ook de super heeft het meestal wel,ik weet alleen niet of daar ook anijs in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom moet er anijs in zand zitten? voor een paar plantjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee er moet geen anijs in zitten,maar in het witte vogelzand zit meestal anijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maria, waarom zit er dan voor de vogels anijs in wit vogelzand? waar is het voor nodig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de geur jodokus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snap het niet, willen de vogels geen gewoon zand?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel,maar een anijsgeurtje eraan is voor de mens ook lekker om te ruiken,ook als de vogel regelmatig zijn poep en plas heeft laten vallen in het zand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ging uit van de dieren, niet van de mens, vandaar! Dank!

Het beste antwoord

Ik dacht dat je in de dierenwinkel gewoon zilverzand kon kopen, wordt ook gebruikt voor de bodem van vogelkooien.
Daar heb je ook kleine zakken, van 1 kg of zo.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoek een zandbak op in de buurt of op een school.

Anders zul je echt een zak moeten kopen bij een tuincentrum of de gamma of even in de buurt rondlopen of er toevallig iemand aan het bestraten is of je belt een bestratingsbedrijf of je een paar handjes mag komen halen als ze ergens in de buurt bestraten of je gaat even naar de duinen of een recreatiestrandje in de buurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
De duinen lijkt me veel te zout.
Andere opties gelden hier niet, vandaar dat ik vraag of het ergens te koop is in kleine hoeveelheden.
Rieneke1
10 jaar geleden
Geen min van mij trouwens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zand uit de zandbak is wel prima, je moet zilverzand hebben en dat zit in de zandbak. + Het duinzand vergeten we maar even, de goede tip zit erbij.
Rieneke1
10 jaar geleden
Nee crea, het is geen antwoord op de vraag, en er is hier in de verste verte geen zandbak te vinden :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ik geef toch wel meer mogelijkheden? De gamma, tuincentrum. Is er werkelijk geen school in jouw buurt te vinden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou nog graag willen weten waarom het geen antwoord op je vraag is maar als je zilverzand had moeten hebben had je dat moeten zeggen en had ik ook al meteen gezegd dat je dat in een dierenwinkel kan kopen maar je had het over zand. Overigens denk ik dat een zak zand van de gamma goedkoper is dan een zak zilverzand.
Antoni
10 jaar geleden
Zo maar met opzet een paar handjes zand uit een zandbak, uit de duinen of van het strand meenemen, is, hoe je het ook wendt of keert, diefstal. Het lijkt mij niet verstandig iemand aan te raden om een diefstal, hoe klein ook, te plegen om zijn of haar probleem op te lossen!
Rieneke1
10 jaar geleden
Pelle, ik vind het geen antwoord omdat je wel aangeeft waar ik het kan kopen, maar niet in kleine hoeveelheden.
Ook geef je wel aan waar ik het kan snaaien, maar niet waar ik het kan kopen in kleine hoeveelheden.
Ik heb trouwens geen idee of ik zilverzand moet hebben, gewoon zand lijkt me ook prima.
Zoals gezegd is het om te mengen met turf voor mijn vleesetertjes. Antoni, in principe heb je gelijk natuurlijk, maar jeetje, overdrijven is ook een vak ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke: als er ERGENS een kleinere hoeveelheid zand te koop is dan bij de Gamma zal dat in verhouding ontzettend duur zijn. Net zoals vogelzand dat is of dus zand voor bijv de een of andere hobby. Je kunt geen zand in kleine hoeveelheden vinden goedkoper dan een grote zak.
Rieneke1
10 jaar geleden
Pelle, dat realiseer ik me ook wel, en dat is geen probleem.
Als er een stratenmakersbedrijf/ bestratingshandel in jouw buurt is en je gaat daarheen met een bakje/emmertje, dan kun je vast wel slagen.
Laatst twee kratjes zand gehaald (voor een héél kleine bestratingsklus), mocht ik voor 2,- meenemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Helaas, niet iets dergelijks in de buurt hier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een zakje zand bij de Gamma kost ongeveer 1euro60, en je kan kiezen uit verschillende soorten, bijvoorbeeld metselzand, speelzand, ophoogzand.
Ik had het al als reactie gegeven maar kan het misschien beter als antwoord geven.
Een zakje zand bij de Gamma kost ongeveer 1euro60, en je kan kiezen uit verschillende soorten, bijvoorbeeld metselzand, speelzand, ophoogzand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Zijn dat kleine handzame zakjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is maar net wat je handzaam vindt, ongeveer 50cm hoog en 30cm breed. 25kg zwaar.
Rieneke1
10 jaar geleden
Hahaha nee, daar zie ik me niet mee naar huis lopen.
En vervolgens zit ik opgescheept met een zak van 24, 70 kg zand.
Dat is dus wat ik juist *niet* wil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ga je naar de Gamma, koop een zak zand, haal er uit wat je wil hebben en vraag of je de aangebroken zak daar mag laten. Of je vraagt of ze misschien een kapotte zak hebben liggen waar je wat uit mag halen, ik zie vaak genoeg gescheurde zakken in de winkel liggen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Nee joh, dat is een busreis en een hoop gedoe, ik ga naar een dierenwinkel denk ik om eens te vragen, die is op loopafstand.