Is een veiligheidsbril echt nodig tijdens het maaien van gazonranden met een elektrische trimmer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, want de draad kan kapot gaan, en kleine steentjes of andere harde deeltjes kunnen door de trimmer weggeslingerd worden. Als je dat in je oog krijgt dan heb je echt een probleem.

Een veiligheidsbril wordt geadviseerd, zodat jij niemand hiervoor aansprakelijk kunt stellen. Misshien ben je ooit eens met blote benen het gras gaan trimmen dan kan je al voelen hoe hard gras tegen je benen slaat. Laat staan dat je 1 grassprietje in je oog krijgt, dan gaat zo vreselijk hard dat het net lijkt of je een klein steentje met vaart in je oog krijgt. En dat komt heel erg hard aan. Het zijn je ogen, je hebt er 2 en daar moet je zuinig op zijn. Het gaat 100 keer goed en 1 keer fout.

het is niet voor niks... en ook niet omdat ze het zo leuk vinden om te adviseren een veiligheidsbril te dragen... het is je eigen keus als je het niet doet... het gaat vaak goed maar moet er toch maar niet aan denken...

Je ogen!! Daar wil je toch geen schade aan hebben? En reken maar dat zo'n steentje heel hard aankomt. Vorige zomer nog waren ze het plantsoen aan het maaien, er schoot een steentje 50 meter verderop het slaapkamerraam in. Ruit aan diggelen. Dus ik bedoel maar....

Beter voorkomen als genezen zegt een spreekwoord. Hier zou ik me dan ook maar aan houden, een ongelukje is vlug gebeurd. En een oog is een kostbaar bezit en is niet zo maar te vervangen. Wees ook Voorzichtig met kinderen die in de buurt zijn. Stuur ze naar een plaats waar ze niet geraakt kunnen worden door een wegvliegend steentje of een ander vooorwerp. Draag ook geen open schoenen als je aan het maaien bent. Kortom gezegd wees altijd op je hoeden, en hou je aan de veiligheidsvoorschriften.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100