Wat is het verschil tussen een boom en een plant?

Of er wel veel verschil in zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
9.7K

Antwoorden (9)

Ha, die Lindacoolcat14;

Een boom is een vaste plant met een houten stam en een kruin.

Toegevoegd na 33 seconden:
Alle bomen zijn dus planten, maar niet alle planten zijn bomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boom is altijd een plant maar andersom geldt niet perse...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boom is ook een plant.
Maar iedere plant is nog geen boom.
Planten zijn meestal kruidachtige gewassen en bomen zijn houtachtige gewassen.
Maar dat is slechts in grote lijnen.
Er zijn veel tussenvormen.
Sommige planten die laag zijn, zijn toch houtachtige gewassen en sommige bomen zijn kruidachtig b.v. de banaan.
Heesters zijn eigenlijk laagblijvende bomen.
Het keukenkruid ,Thijm, is maar 20 cm hoog maar is toch een houtachtig gewas, dus hoort eigenlijk bij de bomen.
Er zijn zelfs soorten die maar 5 cm. hoog worden en toch bij de bomen horen, terwijl de hoogste bomen rond de 100m kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle bomen vallen inderdaad onder de planten. Onder een boom (ook wel laanboom genoemd) verstaan we de groetere exemplaren welke op stam gekweekt zijn ofwel eerst een kale stam en de kruin er boven op. Dee zijn vaak te vinden langs wegen of in parken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaan ook heel veel bomen de niet gekweekt zijn maar spontaan opgekomen zijn de meeste vormen na verloop van een paar jaar vanzelf een stam omdat de onderste takken afsterven bij gebrek aan licht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heb je helemaal goed gezien. Ik ging er vanuit dat iedereen dat ook wel wist :)
Van bomen kan je hout maken en bij een plant kan dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bomen hebben een langere levensduur dan planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eik is een boom maar een palm is een plant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boom is eigelijk een plant, maar doordat de plant(boom) een dikke barst en houtvezels heeft ,en daardoor groter en massiever kan groeien word het als een boom bestempeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen het verschil zit in de hoogte.
Je zecht niet tegen een plant of een heester, wat een mooie boom. En omgekeerd niet tegen een boom wat een mooie plant. Het zijn tenslotte allemaal planten