Dringend : Het gaat vannacht vriezen,moet ik mijn hangfusia nu binnen halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dringend ???? Gaat er iemand dood ofzo ?
Bij twijfel gewoon binnenhalen, lijkt me simpel.

Antwoorden (3)

Jazeker! Die kunnen niet tegen temperatuur onder de de nul graden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker, het is een plant die geen vorst kan verdragen. Binnen zullen alle blaadjes er af vallen maar in het voorjaar lopen ze weer uit. Ook prima tijd om nu iets terug te snoeien. Niet te veel water geven binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste fuchsia's zijn niet bestand tegen vorst en gaan in de winter verloren. Toch kan de plant op een makkelijke manier overwinteren.
Hier kan je er alles over lezen:
http://www.volkstuinen.be/leesvoer/bloementuin/fuchsia.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
interessant artikel over fuchsia's.
alleen dat inkuilen, dat zie ik niet zo zitten.
als ik planten in mijn tuin 60 cm diep begraaf, dan zijn ze weggerot als ik ze in het voorjaar op wil graven.
Maar volgens het artikel doen ze het ook goed binnen op de vensterbank.