een kamer plant, waar ik geen beestjes zie kruipen, aan de bladranden en de steel een soort druppelachtige eitjes gevonden. Wat zijn dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Zijn de eitjes groen en staan ze op een soort haarfijn flexibel steeltje van ca. 3-4 mm?Soms zijn ze ook langer.
Dan zouden het de eitjes van de tweede generatie gaasvlieg kunnen zijn. De larven hiervan komen voor in half september. De eitjes worden op een gomachtig druppeltje afgezet dat het vrouwtje tegen het blad afscheidt en er dan een steeltje van maakt door haar achterlijf omhoog te bewegen. Aan het uiteinde wordt dan het eitje gelegd. Na 1-2 weken, afhankelijk van de temperatuur, ontluiken de eitjes en buigen de steeltjes zich naar het bladoppervlak toe. de larven zijn dan waarneembaar vanaf half september. Ze zijn zeer bewegelijk en snel, leven tussen de bladeren en kruipen actief rond op zoek naar voedsel, bij voorkeur bladluizen. Tot oktober zijn ze waar te nemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De larven worden 7-8 mm. groot dus dat is niet echt opvallend groot.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zie zo geen steeltjes, en ze liggen allemaal verspreid van elkaar. Het lijken een soort witte, glazige druppels. Er zat niks in toen we ze kapot knepen. En ze zijn allemaal van verschillende grote

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat zijn dit precies en hoe komen die in een kamerplantje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o ja, de eitjes liggen ook niet bij elkaar, maar allemaal apart verdeeld over de plant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
we hebben er een paar kapot geknepen, maar er zit niets in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien is een foto wel handig?