Wanneer worden Chili Pepers rood?

Vol trots laat ik aan iedereen mijn 2 peperplanten zien, alle pepers zijn echter nog groen.

Hoe lang duurt het voordat de pepers helemaal rood zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
19K

Antwoorden (3)

als je peper, maar ook paprika teelt in de open lucht, dan blijft het een gok hoever ze komen.
voor echt succesvolle teelt hebben ze veel zon en warmte nodig, en daar heeft het deze zomer toch vaak wel aan ontbroken.
er komen nog wat mooie dagen aan, dus goede kans dat je pepers nog wel wat gaan kleuren.
en anders heb je gewoon groene of half om half pepers.
Rieneke1
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Als ze een poos op een redelijke temperatuur bewaard worden krijg je vanzelf een rodere kleur. Heb ik zelf met een groene paprika meegemaakt, die werd oranje-rood!
Rieneke1
11 jaar geleden
dank amadea, weer wat geleerd! :)
Rieneke1
11 jaar geleden
de tomaten doen het uitstekend, maar aan de pepers en paprika's heb ik me dit jaar niet gewaagd :)
Als je een beetje geduld hebt dan worden de groene pepers na verloop van enkele weken echt wel rood. Ik heb wel 20 planten in de tuin in mijn serre staan en er zijn er al verschillende die aan het verkleuren zijn. Dus geduld hebben en kijk over drie tot vier weken nog maar eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet rondom je peperplant vier stokken en trek daar een grote doorzichtige plastic zak overheen.
De plant staat nu in een 'kasje' .
Knip uit de voorkant een ovaal stuk uit de plastic zak, anders wordt het binnen te warm.
Nu zullen je pepers prima rood worden, weer of geen weer.
Vergeet niet water te geven, omdat de regen er nu niet meer bij kan.
Het zelfde kan je met tomatenplanten doen en paprika's.