wat zijn makkelijke najaarsbloeiers die in een pot/kuip kunnen staan?

de geraniums worden binnenkort teruggesnoeid en gestekt, de pompoentjes houden er ook bijna mee op.

kortom: kaalslag op mijn balkon.

welke planten met veel kleur (verschillende kleuren) en liefst (grote) bloemen kan ik in mijn potten zetten?
de viool gaat een kandidaat worden, net als de heide, maar zijn er ook hangers en verschillende bladvarianten die in aanmerking kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.7K

Het beste antwoord

Er bestaan hele mooie Hebe soorten in allerlij kleuren groen.
Maar ook prachtige Veronica's, veel soorten bloeien totaan de vorst.
Klein en grootbloemige Begonia's zijn ook erg mooi, maar mogelijk nu slecht verkrijgbaar.
Dahlia's in pot, bloeien totaan de eerste vorst.
Grootbloemige Vlijtige Liesjes, gaan nog heel lang mee.
Potchrysanthen, zijn er al volop.
Er zijn Calluna soorten die tot in de winter mooi op kleur blijven en straks weer de winterbloeiende soorten Erica's.
Winterharde Cyclamen zijn echte herfstbloeiers.
Hangers kunnen b.v. gewone hedera's zijn, ook de meeste kamersoorten.
Nog veel beter na het snoeien van je Geranium's ga je naar een tuincentrum en daar staan heel erg veel herfstbloeiende soorten.
Leuk wat kalebassen er tussen, in allerlei kleurtjes.
Paardekastanjes uit het bos en eikels, beukennootjes enz.
Laat de herfst maar komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thank you, leuke crea bea tips ook :)

Andere antwoorden (4)

potchrysanten
11 jaar geleden
Dan lijkt een Herftaster een fijne optie, de naam zegt het al:

http://onlinetuinieren.nl/tuinplanten-beplanting/vaste-planten/aster-herfst-aster.html

http://www.ces.ncsu.edu/depts/hort/hil/hil-505.html

http://www.bartelsstek.nl/nl/assortiment-pot/aster
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Asters, chrysanten en cyclamen doen het allemaal goed in deze soms barre dagen maar vooral in het herfstzonnetje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik houd cyclamen binnen al nooit lang goed, lukt dat op balkon dan wel?
bij mij in de tuin doen ze het wel goed in de vollegrond, maar dat is een ander soort
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cyclamen kan u in een degelijke pot hebben maar wel tijdig water geven, die hebben veel dorst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
das een leuke! thanx :)
Er zijn dit en komend weekend veel kwekerijen met themadagen op het gebied van nazomer-/herfstbloeiers. Kijk maar eens in de Agenda van de website www.tuinieren.nl/agenda. Je komt dan vast op mooie ideeen.