Mag je een buxus beschermen in de zon ?

Zal ik een laken of zo over de 2 buxussen ( mooie ronde bollen ) leggen met deze hete zon en vanavond over die planten water gieten, dus ook over hun bol ??
Ze verbranden denk ik door die hitte !!!

Toegevoegd na 1 week:
Het gaat er niet om hoe ik een buxus moet vgferorgen, maae of ik hem tegen de felle zon moet beschermen ????

11 jaar geleden
in: Tuin
4.7K

Het beste antwoord

Als je de grond vochtig houdt (niet de planten!) hoef je verder niets te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een buxus, ook in bolvorm, is goed bestand tegen zon. Er wordt alleen afgeraden de planten te snoeien als de zon schijnt. Zorg er wel voor dat de grond niet uitdroogt, maar sproei niet over de bladeren: dat kan brandvlekken veroorzaken (denk maar aan een vergrootglas waarmee je vroeger iets in brand stak).
Kijk voor uitgebreide informatie over buxus op www.tuinieren.nl/plantenindex/buxus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je in de toekomst twijfelen over bescherming van planten, bomen of heesters in je tuin, dan kun je altijd even kijken op http://wanneer-snoeien.nl/standplaats-grond. Wanneer een standplaats in de volle zon wordt aangeraden, hoef je je geen zorgen te maken!