Welke plant is het meest geschikt?

Ik heb buiten een soort van grote plantenbak, en nu wil ik langs de rand planten planten die helemaal over de rand heen gaan hangen. Nu is mijn vraag: Welke plant is daar het meest geschikt voor.
Ik wil graag ook wat kleur en/of bloemen erin hebben, en welke normale plant past er goed bij die hangplant?
De foto is een voorbeeld van wat ik bedoel met hangplanten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
14.5K

Antwoorden (3)

Oostenrijkse Hanggeraniums:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een kwestie van smaak.
Deze hangplanten doen het heel goed de Verbena, Fuchsia of Petunia.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een echt mooi resultaat is het nu al te laat, voordat het goed gaat groeien is het al september.
Ook zijn de meeste soorten eenjarige bloemen al niet meer te koop.
Wil je voor het komend voorjaar wel een hele mooie plant advieseren en dat is de Dichondra, het bloemetje is klein en onopvallend, maar de bladjes zijn fluweel- zilverachtig.
En zoals zo veel zomerbloeiers, niet winterhard.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op de foto, rechts achter de Dichondra, is heel goed de Chlorophytum te zien, een niet winterharde kamerplant, met mooie afhangende stekken.
Doet het buiten prima in zon en schaduw en tot 0 graden!
Voor de winter weer naar binnen.
Veel mensen weten niet dat het zo een goede tuinplant is, kan extreem goed tegen droogte en te nat.