iemand.enig idee hoe ik mussen uit mijn tuin jaag?

Ik heb hier behoorlijk.last van.mussen, vind erg leuk te zien die kleine beestjes, ze zaten.in mijn schuur geen.probleem.dicht gepurt, maar nu hebben ze mijn grote zwembad zon 1 met pomp lek gekregen nou ben ik er dus wel klaar mee,.nou wil ik graag weten is er een.diepvriesruimte manier om ze te.verjagen, heb ook nog een.hond lopen dus niet een plant waar ze bijvoorbeeld niet van.houden.maar wel.giftig is.voor.mijn kids en.hond alvast bedankt

Toegevoegd na 44 seconden:
Diervriendelijke sorry Haha

Toegevoegd na 16 uur:
Ik heb het niet over mussen vergiftigen gehad, maar zoals voor katte. Heb je bv een plant waar ze niet van houden en wegblijven of een middeltje turkije vind ik die beesten mooi maar als de populatie idd uitgeroeid is dan is dat.hier niet te merken en idd men zwembad is lek door een mus die dacht lekker water te drinken of te poedelen en heeft op de bovenrand van de zwembad gestaan en daardoor lek

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
29.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom toch overal puntjes tussen?
Cryofiel
11 jaar geleden
Wil je die mussen dan naar mij jagen? Vroeger zaten hier heel veel muggen. Zat je in de tuin, heerlijk rustig, bijna geen geluidje te horen. Maar van het ene moment op het andere kwam me toch een gigantisch kabaal uit de heg! Dat duurde dan tien of twintig seconden, en daarna braakte de heg een zwerm van wel vijftig mussen uit. Prachtig toch? Ik mis ze echt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou wat zijn voor het programma achter het nieuws!
Mussen slopen duur zwembad.
Eigenaar is radeloos en zoekt middel om deze vernielers weg te krijgen.
Een zwembad dat bestand is tegen slopende kinderhandjes, kan toch onmogelijk door mussen lek gemaakt worden.
Hoe hebben ze dat dan gedaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was jou zwembad gemaakt van.huishoudfolie? zelfs die goedkope action zwembaden krijgt een mus niet lek. Ga lekker in een bunker wonen, heb je nooit meer last van die vervelende natuur. . .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij onmogelijk dat mussen jouw zwembad lek hebben gemaakt. Zal wel wat anders geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staan 3 speldennageltjes in 2 boven 1 onder vind musjes erg leuk maar laat ze maar bij de buren zitten
Cryofiel
11 jaar geleden
Zijn het niet gewoon kinderen geweest die wat hebben zitten spelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kat die vanaf de grond op de rand is gesprongen en die rand is glad, dus zet de kat zijn nagels uit, dus zitten er nu gaatjes in!!!!!
Als dit van mussennageltjes kan, dan gaan de kindernageltjes er zeker door!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen kat want die kunnen niet meer in men tuin komen alles voorzien van gaas en anders verjaagd de hond ze wel, en idd ben ook fout geweest om ze te voeden en heb ook een poeldelbakje staan en ze zijn van harte welkom maar nu ff niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin steeds meer te denken dat de vraag een grap is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onmogelijk dat mussen die gedaan hebben. Die beestjes zijn zo licht, die krijgen een opgeblazen ballon nog niet stuk. Dus misschien is je zwembad al wat ouder en is het spul gewoon aan het vergaan. Of door het spelen van kinderen gaat het ook gewoon stuk.
Kattennagels krijgen het wel kapot. Katten komen ook door grote gaten in het gaas (of je moet kippengaas hebben gebruikt om je tuin af te zetten). Katten klimmen ook over allerlei hekken heen, dus logischer is het een kat geweest die heeft willen drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hij heeft ook een hond, tegenop gesprongen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hondentanden zijn dodelijk voor je zwembad, ik heb er al een paar versleten, weinig tot geen last van agressieve mussen gehad....

Het beste antwoord

Je kan deze mussen verjagen met een tuinuil.
Deze is te koop voor 5.95 per stuk.
Hij heeft een holografische uitstraling en de vogels komen dan niet in je tuin erger dit schrikt ze af.
Wordt ook gebruikt bij fruitbomen.
Wel jammer overigens want het is zo mooi om deze vogels etc te bekijken en ervan te genieten maar dat is mijn eigen mening.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze mogen best in.mijn tuin komen maar gaat mij er gewoon om om ze nu niet er ik komen als straks zwembad weg is zou ik dat ding ook weg halen maar dank je wel voor je antwoord is kijken misschien of dat werk dit zoek ik niet iets om de beesten te verwonden of te vergiftigen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben blij dat je de mussen toch niet wilt vergiftigen maar dat dit een misverstand was!! Daarom zou het echt beter zijn als je probeert om af en toe een punt of komma neer te zetten want wat je nu hebt geschreven is ook bijna onleesbaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@j5m, ik ben het helemaal met je eens,ik geniet juist enorm van de vogels in mijn tuin. Heerlijk ook dat gekwetter en gefluit 's-morgens vroeg of als ik op de bank zit en zie hoe druk ze het hebben in mijn bomen en struiken!
Krijg dan zo'n rustig gevoel, net alsof ik in een bos zit! Ik zou er niet aan moeten denken dat ik zo'n tuin uil in mijn tuin zou moeten zetten!

Andere antwoorden (6)

alle planten uit je tuin halen en helemaal betegelen. Dan komen ze echt niet meer.
Of roofvogels gaan houden, vinden mussen ook niet leuk.
Maar serieus, er is niets aan te doen verder, buiten zorgen dat ze het niet naar hun zin hebben in je tuin
(neem trouwens aan dat je een plant NIET giftig voor hond en kind wilt, maar dat terzijde)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is er geen paal en perk gesteld aan het betegelen van een tuin ;)
anneliez
11 jaar geleden
als ik naar de tuin van de buren kijk niet
Honden vinden mussen niet zo interessant. Katten daarentegen wel. Dus af en toe de kat van de buren lenen en deze in je tuin laten banjeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee die is er niet een mogelijkheid om mussen uit je tuin te houden.
Vogels leven in de vrije natuur en trekken zich niets aan van wat mensen wel of niet leuk vinden.
En dat mussen je zwembad lek hebben gekregen daar geloof ik niets van .
Giftige planten poten of uit zaad laten groeien heeft ook geen zin, want een mus is lang niet gek en eet alleen wat hij zeker weet wat goed voor hem/haar is.
de slimste oplossing is overigens om de mussen zelf te voeren op een voederplaats/voeder huisje als ze dan gegeten hebben dan zie je ze verder niet meer.
Overigens is de huismus een beschermd dier zie bron.
Dus kun je er beter de plezierige kant van inzien net als je dat van je hond hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat de mussen schuldig zijn aan een lek zwembad.
Misschien een kat die om de één of andere reden geschrokken is en daardoor de nagels heeft gebruikt(hadden wij toentertijd met onze eigen poes) of ander dier/vogel met scherpe nagels/ snavel in de tuin geweest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mussen eten geen planten, dus een giftige plant zal sowieso niet helpen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is volgens onderstaande bron niet helemaal waar:
Wat eten mussen?
Volwassen huismussen eten voornamelijk zaden van grassen en kruiden. In akkerbouwgebieden worden ook veel granen gegeten en bij veebedrijven is veevoer een belangrijke voedselbron. In steden wordt het dieet aangevuld met menselijke etensresten zoals brood en bewust verstrekt vogelvoer. Verder eten ze knoppen, scheuten, fruit en sommige bloemen. In het broedseizoen eten ze tevens insecten. dier-en-natuur.infonu.nl/vogels/9046-onze-huismussen-in-gevaar Maar waar hebben we het over je gaat sowieso mussen NIET vergiftigen,BAH!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry, je hebt helemaal gelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af wat voor zwembad je had staan als die al lekt raakt als een musje op de kant gaat staan om te drinken? Dan zouden je kinderen er ook alleen maar in kunnen zitten en niet spelen!
Een mus kan alleen je zwembad kapot krijgen als hij gekruist is met een steenarend, man wees blij dat jij nog mussen in je tuin hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Want zo is het, onze huismussen sterven helaas toch al uit en dat wil Knall ook nog versnellen,vreselijk!!
Wat betreft de naam Knall zou ik daar graag iets aan toe willen voegen maar dat zal me niet in dank afgenomen worden dus laat ik het hier maar bij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is er mis met de naam knall? En wat brengt jullie aan het denken over dat ik ze wil vergiftigen wat ik schreef was.dat als er een plant die bv een geur verspreid waar ze niet van houden dat het niet een giftige moet ivm dat ik ook kinderen en een hond heb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik citeer jouw eigen woorden:niet een plant waar ze bijvoorbeeld niet van.houden.maar wel.giftig is. Hierdoor kreeg ik associaties bij jouw naam Knall. Tip: misschien handig om in het vervolg spaties te gebruiken ipv punten,meer komma's en eventueel bepaalde stukjes tussen haakjes zetten. Ik denk dat we je dan beter begrijpen en ontstaan er niet zulke misverstanden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ander zet er wel eens een punt achter.
Hij zet ze er tussen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha Ed, zo blijven we de humor er in ieder geval in houden! Punt uit ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mispunt. :-) Is een punt die niet op de juiste plaats staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja daar heb je een punt! ;-)))
Rieneke1
11 jaar geleden
om een punthoofd van te krijgen :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jah of je hebt een tel die stuk is en zijn eigen weg gaat en inplaats van spaties ..... Zet
Een ouderwetse vogelschrik of, iets esthetischer, een paal met linten aan. Het werkt het best als het beweegt, door de wind ofzo. Of zoals op de velden van de boeren: zo nu en dan een knal laten horen. Maar dat zullen de buren niet fijn vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mus krijgt je zwembad niet kapot,een reiger wel.
Misschien zorgen dat er ergens anders voldoende te eten is voor de musjes.Voorkant huis of grasveldje in de buurt.Als ze bij je huis zitten zal daar ook het eten te vinden zijn,dus dat zou ik eerst checken en verwijderen.