wat te doen als de wortels van een boom van de achterburen de stoep omhoog duwt?

Onze achterburen hebben een boom van een meter of 15 hoog. die staat bij hun in de tuin op een meter of 2 van de schutting maar de wortels drukken de tegels in het pad omhoog en kapot, het ligt nu allemaal schots en scheef. de pad is gezamenlijk gebruik maar de buren maken daar geen gebruik van omdat zij de poort aan de zijkant hebben. De boom hoeft niet weg maar wat kan ik doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
De wortels zitten gelijk onder de tegels, dus simpel opnieuw leggen gaat niet helaas.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
6.7K

Het beste antwoord

Het beste zou u een hovenier om advies kunnen vragen. Er wordt wel eens gesuggereerd dat de wortels van bomen afgehakt kunnen worden en dat de boom daar geen last van heeft. Vraag toch maar liever advies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wij hebben zelf ook veel bomen die stenen wegdrukken.
Mijn man graaft het open en hakt de wortel gewoon weg.
Een boom groeit gewoon door, er is bij ons nog nooit een boom aan dood gegaan en we hebben het vaker moeten doen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Er is echter een restrictie. Doe het alleen bij niet erg grote dikke wortels, want die kunnen ervoor zorgen dan de boom niet meer stevig verankerd is als die weggehaald wordt. Kijk dus eerst of het geen echt dikke wortel is.
Vaak drukt een kleine wortel het pad al omhoog. Anders moet je het pad verleggen of verhogen als dat kan.
amc