weet iemand misschien wat de naam van deze plant is?

hij zat in een pakje met zaden van wilde planten (voor vlinders geloof ik..)

Toegevoegd na 5 minuten:
(ongeveer 60 cm hoog)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ik denk Phacelia, een prachtige bijenbloem

Toegevoegd na 3 minuten:
kijk hier voor meer info en afbeelding:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Phacelia_(soort)

of hier
https://www.google.nl/search?q=phacelia&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:%7Breferrer:source?%7D&rlz=1I7GGLL_nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=grPwT5jxN4f_4QT0guDeDQ&ved=0CGYQsAQ&biw=878&bih=363

Phacelia (Phacelia tanacetifolia) is een eenjarige plant die tot de ruwbladigenfamilie (Boraginaceae) behoort en veel door honingbijen en hommels bezocht wordt. De plant komt oorspronkelijk uit Californië, waar hij op stenige berghellingen groeit. Het natuurlijke verspreidingsgebied ligt in Californië, Arizona, Nevada en Noord-Mexico. De plant komt in Nederland op sommige plaatsen verwilderd voor.

De plant wordt tot 70 cm hoog en heeft een holle stengel, die aan de top behaard is. De bladeren zijn dubbelgeveerd. De eindstandige, blauwviolette tot helderblauwe bloemen zijn slakkenhuisachtig opgerold.

Toegevoegd na 3 minuten:
kijk hier voor meer info en afbeelding:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Phacelia_(soort)

of hier
https://www.google.nl/search?q=phacelia&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:%7Breferrer:source?%7D&rlz=1I7GGLL_nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=grPwT5jxN4f_4QT0guDeDQ&ved=0CGYQsAQ&biw=878&bih=363

Phacelia (Phacelia tanacetifolia) is een eenjarige plant die tot de ruwbladigenfamilie (Boraginaceae) behoort en veel door honingbijen en hommels bezocht wordt. De plant komt oorspronkelijk uit Californië, waar hij op stenige berghellingen groeit. Het natuurlijke verspreidingsgebied ligt in Californië, Arizona, Nevada en Noord-Mexico. De plant komt in Nederland op sommige plaatsen verwilderd voor.

De plant wordt tot 70 cm hoog en heeft een holle stengel, die aan de top behaard is. De bladeren zijn dubbelgeveerd. De eindstandige, blauwviolette tot helderblauwe bloemen zijn slakkenhuisachtig opgerold.

Toegevoegd na 5 minuten:
sorry voor dubbele toevoeging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal! Vorig jaar stonden ze hier in de bermen in Nijmegen, en ik wilde toen ook graag weten welke plant het toch was. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+