Hoe heet dit plantje?

Het is opgekomen en heeft zich vrij snel uitgebreid.
Ik heb gisteren wat weggeven aan visite en we zijn benieuwd wat het wel is want we vinden het een erg leuk plantje.

Toegevoegd na 1 week:
Het blad ziet er aan de bovenzijde hetzelfde uit als aan de onderzijde; wat 'stof-achtig'.
Zie de 2e foto die ik zojuist heb vervangen door een betere. Misschien dat we er nu uit komen welk van de twee het is.
En voor ik het vergeet: allemaal bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

ik denk dat het een hoornbloem is.

Toegevoegd na 2 minuten:
cerastium tomentosum

Toegevoegd na 4 minuten:
http://images.google.com/imgres?q=hoornbloem&hl=nl&lr=lang_nl&newwindow=1&sa=N&biw=1024&bih=585&tbs=lr:lang_1nl&tbm=isch&tbnid=YW50nbRf7yhPhM:&imgrefurl=http://www.denkreupel.be/vasteplanten/cerastium.html&docid=Z6HpEuaMTnknRM&imgurl=http://www.denkreupel.be/pictures/vasteplantenwit/cerastium_tomentosum.jpg&w=476&h=320&ei=3lLLT729JsiY0QXsuY25AQ&zoom=1&iact=hc&vpx=428&vpy=272&dur=3547&hovh=184&hovw=274&tx=143&ty=119&sig=108498343571665858923&page=2&tbnh=121&tbnw=161&start=8&ndsp=20&ved=1t:429,r:7,s:8,i:118
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij nader inzien denk ik toch dat het een akkerhoornbloem is; het andere antwoord dus. Maar moeilijk te zien op mijn foto's.
Rieneke1
11 jaar geleden
dat zou goed kunnen hoor, ik vind het ook moeilijk te zien.
je weet nu iig welke kant je op moet zoeken :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog een keer goed gekeken. Heb nl ook enkele bloemetjes meegenomen uit de tuin. En na bestudering op google ben ik er vrij zeker van dat je gelijk hebt!

Andere antwoorden (2)

Mij is ooit verteld dat het akkerhoornbloem is. Doet t erg leuk als randbeplanting, ook over iets heen (bakstenen, boomstammetje etc) Maakt eensoort zoden en is goed te delen. Wel lijkt t in t begin dan of t niet aanslaat, maar heb geduld. Wel met wortel en al delen.
Nadeel bij mij: er groeit makkelijk gras door heen. Verder vind ik het mooie wit erg leuk, kan bi veel andere planten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ziet er inderdaad uit als hoornbloem, beetje grijzig blad. Je moet eigenlijk de bloemetjes iets beter kunnen zien: de kroonblaadjes staan bij hoornbloem recht tegenover elkaar steeds in groepjes van 2.