Wie kan mij helpen met mijn zandfilter probleem. Hij gooit het zand de vijver in?

Als ik de vijver heb doorgespoeld en het zandfilter backwass heb gedraaid en daarna rinse, en daarna of filter draai, gooit hij filterend de vijver in. En niet te zuinig. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Zit er al een poosje mee. Hoor graag wat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4K

Het beste antwoord

Als de filter terug in filterstand staat, komt er altijd wat zand mee, dus eerst even buiten vijver in emmers(zeker een emmer if 5 a 6) spuiten tot het water helder blijft. Als dit niet helpt, zou je inlaad filter wel eens ergens een gat(of te grote opening) hebben, ben ik bang.
Dan moet het filter vat leeg en gecontroleerd worden.
O ja je gebruik toch wel grof filterzand(kan je kopen bij zwembad handel) te fijn zand gaat natuurlijk er gewoon door en heeft ook geen goede filter eigenschappen.