Worden meikevers later andere beestjes bv vlinders?

Ik vraag mij af of meikevers verpoppen naar andere beestjes
omdat ik alleen in mei - juni deze beestjes maar zie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Nee.

Kevers, vlinders of dergelijke andere insecten, zijn het imago van de soort.
Ze kunnen zich voortplanten en zullen niet meer groeien.
Het enige doel is nakomelingen krijgen en sterven.

Als een insect in het larven stadium zit kan hij groeien en vervellen en sommige op ten duur verpoppen en weer ontpoppen. Wat er dan uitkomt blijft hij tot hij sterft!

het feit dat je ze na juni niet meer ziet is makkelijk te verklaren, omdat ze er dan niet meer zijn. De kevers hebben eieren gelegd en sterven.
De larven zullen het jaar er op weer verpoppen en ontpoppen, om weer binnen een paar maanden te paren en eitjes te leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nee de meikever is een volwassen beestje
de larven zijn schadelijk in de tuin

Toegevoegd na 1 minuut:
de larve (engerling )vreet de wortels van hele gazons op