Kun je paardenbloemen zelf kweken in een pot of bak?

Mijn konijnen vinden het heerlijk maar plukken op plekken waar auto`s rijden of honden worden uitgelaten lijkt me niet zo gezond voor ze........

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
9.4K

Het beste antwoord

je kunt natuurlijk de "Groente even wassen" maar zelf kweken kan ook, al zullen maar weinig mensen deze plant kweken. Vergelijk het met kweken met sla b.v. rucola.

via de zaden : Zoek een pluizenbol van een paardenbloem verzamel de zaden en steek deze in een pot met vochtige grond. Hou de grond vochtig ( niet te nat).

via kleine plantjes: je kunt ook hele kleine plantjes van paardenbloem zoeken. ( misschien bij de buren in het grasveld?) deze diep uitsteken zodat je zoveel mogelijk van de penwortel mee neemt en deze overzetten in een pot met vochtige grond.
succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tuurlijk kun je dat, gewoon zaaien. het zelfde als andere plantjes of in een vrij hoekje in je tuin. Ze komen heel makkelijk op en nu is de juiste tijd ervoor, want de zaadjes zitten er al aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewon proberen, zoveel investering kost het je niet, je kunt de beginplanten hier uit de tuin komen halen ;)