welke bloem is dit, hij heeft een vrij lange steel met niet zo veel blad en kleine witte bloemetjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Antwoorden (4)

Zo op het oog : alliaria, een looksoort, Moet de Nederlandse naam even precies opzoeken, maar in het Engels is het Mustard Garlic (mosterdlook).

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens Wikipedia is het ;'look zonder look".
latijnse volledige naam : alliaria petiolata
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor Marleen, helemaal waar!
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je ;-)
Ik weet maar verrekte weinig planten zo te herkennen, dus als ik het in een keer goed heb, is wel leuk.
het zou lunaria oftewel judaspenning kunnen zijn.

http://images.google.com/imgres?q=lunaria&hl=nl&lr=lang_nl&newwindow=1&sa=N&biw=1024&bih=585&tbs=lr:lang_1nl&tbm=isch&tbnid=SLcu5E1r5xTNLM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vaste_Judaspenning_plant_Lunaria_rediviva.jpg&docid=pSI4JfMyWW02WM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Vaste_Judaspenning_plant_Lunaria_rediviva.jpg&w=1278&h=1704&ei=FqWrT47CJsrR0QWynqCECA&zoom=1&iact=hc&vpx=611&vpy=126&dur=6625&hovh=259&hovw=194&tx=76&ty=99&sig=108498343571665858923&page=1&tbnh=156&tbnw=117&start=0&ndsp=11&ved=1t:429,r:3,s:0,i:78
Rieneke1
11 jaar geleden
het heet fluitekruid volgens mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is zeker geen fluitekruid of judaspenning en of het look-zonder-look is kun je controleren door de blaadjes te wrijven.
je kunt er lekker van eten!