is deze paddestoel in mijn bloempot een slecht (voor)teken?

Vanochtend gaf ik mijn plantje water toen ik dit kleine paddestoeltje in de pot zag zitten. Ernaast zie ik nog een kopje opkomen. De bloempot staat binnen achter het raam.
Wat kan deze paddestoel betekenen? Is de grond slecht, of misschien wel goed? Moet ik de paddestoelen laten zitten of weg halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Antwoorden (1)

De potgrond bestaat uit organisch materiaal.
In dat organisch materiaal, kunnen schimmels zitten, volkomen normaal, want die zitten overal.
Zo af en toe zijn de omstandigheden optimaal om de schimmel te laten groeien en uit te laten laten groeien tot een vruchtlichaam ( paddestoel)
Er is dus niets mis met je grond en ik zou de prachtige paddestoel gewoon laten zitten het kan geen enkel kwaad.
Het is eigenlijk best wel leuk, zie je niet zo veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het geen teken dat hij/zij te veel water geeft? verder ben ik het met je eens: paddestoelen zijn best leuk en ik laat ze ook altijd zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee hoor het is geen teken dat de potgrond te nat is.