Hoeveel split heb ik nodig?

Heb een cirkel in de tuin die ik wil verfraaien met siersplit.
Deze cirkel heeft een doorsnede van 3 meter.
Wil deze split graag 4 cm diep hebben liggen.
Graag had ik de exacte hoeveelheid berekend.
Wie weet hoeveel ik hiervoor nodig heb?

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog een vraagje en opmerking hoeveel vierkante meter is dit als de cirkel een doorsnede heeft van 3 meter.
En de split die ik bedoel is 5-10 mm.

11 jaar geleden
in: Tuin
2K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een diameter van 3 meter bedoelt,
dan is de oppervlakte pi*(3/2)^2 = ongeveer 7,0686 m^2

Voor een laag van 4 centimeter split heb je dan
7,0686 *0,04 = ongeveer 0,283 m^3 split nodig, dat is
283 liter split.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
j5m
11 jaar geleden
Dit klopte het beste bedankt.

Andere antwoorden (2)

Split wordt per m2 verkocht, de diepte is dus een vaste en onbekende (misschien is het 3cm maar het kan ook 5cm zijn). Je hebt 7,06m2 nodig (pi x straal x straal= 3,14 x 1,5 x 1,5). 7m2 komt overeen met een bigbag van 500KG.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als nou zou blijken dat het maar 2cm is zal je dus twee bigbags moeten bestellen om een de gewenste 4cm te komen. Waarschijnlijk weet je leverancier hier meer over te vertellen.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.tuinstunters.nl/contents/nl/d36_Grind-Split.html
+/- 5 cm dikke laag grind of split is gemiddeld ongeveer 80 kilo per m²

500 kilo zou dan 6m2x80kilo zijn @5cm met 4cm kom je dan wel aan de 7m2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je maakt een vreemde omweg het te berekenen.
7 m2 x 4 ( 4 cm. dik) =280 liter.
Of wel bijna 4 kruiwagens vol.
Het hangt er nu van af welk soort split je neemt, het is niet allemaal even zwaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Komt door dat alles in bigbags verkocht per 500 kilo (of een meervoud. Vreemd eigenlijk want zo'n bigbag heeft ook een inhoudsmaat, en daar heeft een klant meer aan dan een gewicht.
0,785xdxdxh da's de hoeveelheid....