Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn goedkope (liefst gratis) alternatieven voor bloembakken?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het gaat om grotere bakken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Kijk in een kringloopwinkel naar een zinken teil, hoepelton, gootsteenbak, en dergelijke. Zijn vaak voor een habbekrats mee te nemen, vooral als ze beschadigd zijn.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Op marktplaats of kringloopwinkels zoeken naar oude regentonnen, die door zagen, gaten in de bodem en je hebt een prima grote bloembak.
In kringloopwinkels staan regelmatig grote bloembakken voor heel weinig geld, schoonmaken ,even opschuren en schilderen in de kleur die je wil.
Stapeltje autobanden en grond er in, klaar!
Neem vrachtwagenbanden voor een hele grote bak, heb er hier een staan met hortensia's er in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunststof is probleemloos te schilderen met alle verf op terpentine basis.
je kan heel creatief te werk gaan,met dingen in huis,bijv,een oude pan of schaal,waar je niets meer mee doe,of een paar kaplaarzen,waar je een hangplantje in zet,misschien heeft er iemand nog wat hout staan om er een paar te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloembakken zijn hartstikke duur bij de tuincentra. Daarom ga ik naar de bouwmarkten en koop er bouwemmers van 20 liter (€ 3,29) of speciekuipen (€ 7,99). Als de naam van de bouwmarkt erop staat schuur ik die met een schuurspons van metaal eraf. Ik heb verleden jaar ook gewone huishoudemmers geprobeerd maar die vroren kapot. De bouwemmers en speciekuipen niet. Niet vergeten gaten te maken, met een priem.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staan ook speciekuipen, met gaten voor planten, zonder gaten als vijvertjes ;-)
Ideaal om planten in te zetten, makkelijk onkruidvrij te houden en te gieten.
Wat ik heb gedaan. Ik heb van die houten borderrollen gekocht. Deze per stuk aan elkaar gemaakt. Dan krijg je dus ronde bakken. En daar een zak aarde in gedaan. Heb zo 6 bakken gemaakt.. Voor € 50
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt van hout een mal maken (dubbelwandig) en dan een betonnen bak zelf gieten. Kun je ook vaker gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het voor in de tuin is kan u die makkelijk zelf maken van boordstenen of stoepdalen, zie bijgaande foto.
Als even op www.2dehands.nl gaat kijken zal u er vast wel vinden voor een prikje.
Ik heb een kruidentuintje gemaakt van 1 x 1,5m en geniet er nog volop van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vulling van een oude prullenbak, deze kan je gebruiken voor je planten en bloemen. Deze vulling kan je gebruiken zowel rond als vierkant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Metselkuipen zijn als hele grote plantenbakken te gebruiken. (Wel gaten onderin boren, met metaalboor, te kleine gaten zitten meteen weer dicht.)

Ook als vijver voor waterplantenbak. (Dan natuurlijk geen gaten onderin.


En het mooie ervan is dat je ze kunt aanpassen zodat 's winters de wortels van de planten geïsoleerd zijn.
Neem daarvoor 2 verschillende maten, het diameterverschil ongeveer 10cm, zet ze in elkaar, hang de binnen-kuip aan latten op hoogte in de buiten-kuip, vul de tussenruimte met pur-schuim, en je hebt een waterPlantenBak die een stuk minder snel bevriest dan gewoon, en de winters van niet-helemaal-winterharde-planten zijn het hele jaar door goed beschermd.
( Je kunt hier evengoed naderhand drainage gaten in maken.)

Metselkuipen kosten iets meer dan 5 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek op marktplaats op "bloembak". Sorteer dan op prijs. Of maak van Vijverfolie zgn. "bloemzakken"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruikte autobanden, eventueel stapelen.
Gratis te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding